Informacje ogólne
Rozszerzeniami systemu są moduły dzięki, którym możliwe jest dodanie specyficznej funkcjonalności do danego serwisu.
Rozszerzenia mogą być globalne ( dostępne dla wszystkich serwisów w danym systemie Node ) oraz prywatne, napisane specjalnie dla danego serwisu.
Podział rozszerzeń
Rozszerzenia systemu Node dzielą się na dwie grupy:
- Rozszerzenia klienta
- Rozszerzenia użytkownika końcowego
Rozszerzenia klienta są to rozszerzenia dostępne głównie po zalogowaniu do panelu administracyjnego, ale mogą także być wywoływane przez użytkownika końcowego. Na przykład zarządzanie fakturami należy do rozszerzeń klienta, ale może być używane częściowo przez użytkownika końcowego.
Rozszerzenia użytkownika są to rozszerzenia mające na celu interakcję z użytkownikiem końcowym, rozszerzenie użytkownika może korzystać z rozszerzeń klienta, ale w sposób pośredni odgórnie zaprogramowany.
Obydwa typy rozszerzeń mogą posiadać własną konfigurację w stosunku do danego serwisu.